Czy dzięki odpowiedniej diecie można poprawić erekcję?

mężczyzna bierze tabletkę

Wbrew powszechnej opinii, zaburzenia erekcji nie dotyczą tylko starszych panów. Negatywny wpływ na sprawność seksualną u mężczyzn w każdym wieku może mieć niezdrowy tryb życia, który obciąża organizm. Czynniki takie jak nieprawidłowa dieta, długotrwały stres, pracoholizm, używki, brak aktywności fizycznej, powodują spadek samopoczucia i różnego rodzaju problemy zdrowotne. W poniższym wpisie przedstawiamy wpływ diety na zaburzenia erekcji.

Jakie są najczęstsze przyczyny zaburzeń erekcji?

Erekcja powstaje wtedy, gdy do prącia napływa krew – na skutek wypełnienia ciał jamistych, penis powiększa się i twardnieje. Potencja jest zatem w dużej mierze związana z układem krążenia, jednak aby doszło do uruchomienia prawidłowego procesu przepływu krwi w wyniku podniecenia, konieczna jest współpraca układu nerwowego. Wzwód to efekt reakcji organizmu na impulsy wysyłane przez mózg. Mężczyźni, którym zależy na utrzymaniu sprawności seksualnej, powinni zadbać zarówno o regularne badania lekarskie, pozwalające wykluczyć lub odpowiednio wcześnie wykryć ewentualne choroby, jak i zwrócić uwagę na swój tryb życia. Wśród głównych przyczyn problemów z potencją wymienia się m.in.: nadciśnienie, miażdżycę, zaburzenia hormonalne, cukrzycę oraz nerwicę i depresję.

Dieta jako naturalny sposób na problemy z erekcją

Jednym z najważniejszych czynników, które mają wpływ na zdrowie, jest zróżnicowana dieta bogata w składniki odżywcze. Zmiana sposobu odżywiania może oddziaływać na libido i zwiększać potencję. Wprowadzenie zdrowych nawyków żywieniowych warto połączyć z odstawieniem alkoholu, papierosów i innych używek, a także zwiększeniem aktywności fizycznej. W walce o  sprawność seksualną wspomagają mężczyzn odpowiednie suplementy diety na potencję, zawierające np. ekstrakt z korzenia żeń-szenia, ekstrakt z owoców buzdyganka naziemnego i cynk.

W przypadku problemów z erekcją, dobrym pomysłem będzie wzbogacenie diety o pokarmy bogate w następujące składniki:

  • antyoksydanty (przeciwutleniacze) – poprawiają funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego, opóźniają procesy starzenia się komórek,
  • niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe – zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, wspomagają układ nerwowy,
  • potas i magnez – wpływają na pracę serca i regulują ciśnienie krwi,
  • kwas foliowy – wzmacnia naczynia krwionośne, bierze udział w syntezie neuroprzekaźników.

Przechodząc na zbilansowaną dietę wspomagającą sprawność seksualną, należy ograniczyć szkodliwe produkty spożywcze, zawierające składniki, które podnoszą poziom złego cholesterolu, działają prozapalnie i osłabiają układ nerwowy. Należą do nich m.in. cukry proste, sól, tłuszcze nasycone, tłuszcze trans.

Strona korzysta z plików cookies. Akceptując to wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji zamówień.